مراسم اسپند عروسی

مراسم اسپند عروسی ، اولین مرحله فیلمبرداری درون مکان عروسی است و برای طراحی و اجرای مراسم اسپند عروسی بهتره از راهنمایی Wedding Planner استفاده کنید.
مطلب مراسم اجرای اسپند عروسی با توجه به تجارب الهام کایدی تهیه شده است.

معمولاً در کشورهای متفاوت برای اینکه از شر شیاطین در امان بمانند یا به قولی چشم بد که بیشتر در ایران به چشم زخم یا چشم نظر معروف هستش یه سری آئین‌ها ومراسماتی در برگرفته که درایران برای این امر مراسم اسپند راانجام می‌دهند.

به این شکل که در ابتدای ورودی که عروس داماد وارد باغ می‌شوند با یک منقلی مزین شده که معمولاً، خواهر داماد و یاخواهر عروس به پیشواز عروس وداماد می‌آیند و طبق برنامه‌ریزی کارگردان مجموعه فیلمبرداری برنامه رو بهشون توضیح می‌دهند که سینی منقل رو جلو عروس وداماد بگیرن.

ابتدا داماد اسپند و بر میداره دور سر عروس می‌چرخونه وبرروی آتش زغال درمنقل می‌ریزد؛

بعد عروس خانم این کار و انجام می‌دهد که از چشم بد به دور باشند گاهی اوقات خوب بعضیا خیلی خوش سلیقه هستند روی این برنامه این اسپند سلیق وایده‌های خاصی را اجرامی‌کنند .

مثلا گاهی اوقات اسپند رادرون شاخه‌های گل قرار می‌دهند که داماد شاخه گل را بر میدارد دور سر عروس می‌چرخاند و اسپندهای درون گل را برروی آتش می‌ریزد.

این موضوع کاملا سلیقه‌ای ولی چیزی که من لازمه خدمتتون تذکر بدم اینه که حتما سعی کنید سینی اسپند و جام یا ظرفی که اسپند درون آن قرارمی‌گیرد، حتما حتما زیبا و شکیل باشه چون خیلی‌ها به این موضوع توجه نمی‌کنند و به خاطر اینکه این قسمت مرحله اولیه فیلمبرداری درون مکان اجرائی است بسیارمهم است بعد‌ها توی فیلمتون متوجه میشین که چرا به این قسمت توجه خاصی نداشتید.

این مطلب توسط الهام کایدی تهیه شده است
انتشار این مطلب با ذکر نام الهام کایدی و آدرس سایت www.kharazian.ir بلامانع است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *